LIUBADARY – DIARIO DI UN’ARTISTA NORMALE

Center, Body, Performance, Creativity

Center, Body, Performance, Creativity

Performance Art Workshop based on art, performance, multimedia and wellness,  on the pursuit of inner creativity and personal well-being, led by  LIUBA

Wishing to spend some time in Italy on the beautiful beaches and landscape of Rimini and Romagna? Are you visiting our country and looking for a cool idea? Are you an artist or a performance artist wishing to improve and test your skills? Join us! The workshop aims to stimulate people to a knowledge of themselves and of their creative potential through the use of body and performance art, interacting with others and the environment. We will work in groups and individually. Each participant will be personally assisted and helped to discover either what he wants to communicate and the best way to express it, researching the proper languages ​​to create his/her own performance art piece. All performances conceived and created during the course will be represented publicly on Sunday afternoon.

 

CONTENTS:

The course is divided into three intersecting themes:

Body: concentration techniques, breathing techniques, body awareness, posture and movements, performative exploration of the possibilities of the body.

Psyche: self-discovery through multimedia techniques as dance, music, colors, words, identification of creative needs, research of own personal language and themes.

Performance: definition of performance art and multimedia art, brief historical performance art excursus, identification and development of an individual performative theme;  the creation of personal performance: research of languages, media and materials, work preparation, elements of interactivity, final exhibition

We will work with breath, music, color, dance, performance, words, installation and space to discover our deep direction, our value and our uniqueness. Performance art is open to all languages and leads us into our truest and most unexplored territories, where we can draw great energy, great wealth and great ability.The workshop takes place from Friday afternoon to Sunday night, and we will work on the terrace of Liupirogi & Pagiopa, at sunset on the beach of Viserba and at Rimini harbour and pier.

THE WORKSHOP HAS LIMITED SEATS AND BOOKING IS NECESSARY.
PHONE: +39 338 5897819  email: liupirogi@gmail.com
IT IS POSSIBLE TO SLEEP AT LIUPIROGI & PAGIOPA  (LIMITED  PLACES) OR AT HOTELS AND B&B NEARBY

Workshop Facebook Page    >>>>>>

LIUBA Facebook Page    >>>>>>

 

for info, reservations, prices and the full program IN ENGLISH please write to liupirogi@gmail.com

or write to (whatsapp only): +39 338 5897819 / 3470308800

THIS BLOG IS MOSTLY IN ITALIAN

WELCOME!

dopo il 'diario new york’ apparso a puntate sul web seguito quasi come una telenovela (anche perchè un po' lo era!) da una numerosa serie di persone, ho deciso di ritornare a raccontarmi e a raccontare i retroscena della vita di un'artista, con i suoi problemi ‘normali’ della vita quotidiana, comuni a tutti, però anche con le imprevedibili pazzie e avventure che intraprendere questa strada comporta.

Perchè sento il desiderio di condividere parti di ciò che mi accade con voi? Perchè è come se ci fossero due torrenti che mi attraversano, quello della vita normale, con tutte le sacrosante esigenze di stabilità, rapporti, lavori, bollette, paure, silenzi, soddisfazioni e poi c'è una parte inquieta che si meraviglia di tutto e cerca il colore delle cose, e soffre nel grigio quotidiano e nella morsa dell'ingranaggio, che mi costringe a creare, a migrare, ad oppormi, ad immaginare, e questo secondo torrente fluisce impetuoso e si mischia con l'altra acqua più quieta. E lì nasce l'arte, nasce il mio desiderio di molto viaggiare, e nasce il conflitto e il rischio, e la paura e la gioia.

Desidero raccontarmi perchè so che questi torrenti sono in molti di noi, e mi piace pensare che condividere l'attraversare di queste acque possa creare sinergia, complicità, sollievo e ironia.

METODO E BACKSTAGE:

Mi sono domandata: imposto il blog per raccontarvi i fatti e le cose che succedono? o per svelare i risvolti che non si vedono, compreso quelli interiori? Mi sa che farò un mix di fatti esterni e di fatti interni.

Per cui vi racconterò le cose, ma credo che vi racconterò anche la fatica, e la rabbia,o la gioia, o l'insicurezza, o insomma tutta la mia imperfetta individualità che sta dietro alle cose che faccio e che cerco di fare. Come funziona la vita di un artista oggi, e la vita di una donna oggi, e per farlo posso solo condividere la mia vita, una fra le tante, ma anche unica e speciale.

FOLLOW ME

ALL POSTS

RECENT COMMENTS

Tags

Archives